18 Eylül 2009 Cuma

Paylaşmayı Seven Parmak Kaldırsın ???


Cartoon Network sevdiğim bir kanal.Johnny Bravo,Powerpuff Girls vazgeçilmezlerim...Cartoon Network reklamları çok kısa ve az olan bir kanal.Yayınladıkları bir reklam çok garibime gidiyor.Reklam Cartoon Network,TOÇEV ve MEB işbirliğiyle hazırlanmış bir projeye ait.Bu projede ilköğretim öğrencilerinin, kendi hikaye kitaplarını onları hiç okuma fırsatı bulamamış kardeşlerine göndermesi hedefleniyor.Gerçekten çok güzel bir proje.Ancak reklamında eserleri daha çok büyüklere hitap eden yazarların isimleri söyleniyor.Sait Faik Abasıyanık,Reşat Nuri Güntekin,Halide Edip Adıvar.Bu yazarların çocuklar için yazmış olduğu çok az sayıda kitap var.Kemalettin Tuğcu çocuklar için bir çok hikaye yazmış bi yazar.Ama adı reklamda geçmiyor.Ömer Seyfettin'in adı reklamda geçiyor çok şaşırdım doğrusu.Ancak beni en çok şaşırtan Jules Verne gibi bir yazarın adının reklamda geçmemesi.Ayrıca reklamda klasikleşmiş eserleri bulunan yazarların (Mark Twain,Carlo Collodi,Charles Dickens ve bence en önemlisi Jose Mauro de Vasconcelos) adının geçmesi projenin amacına uygun olurdu.Zaten en sonda Dostoyevski diyorlar.Orada kopuyorum işte.Dostoyevski'yi ilköğretim çocuğu nasıl okuyabilir ki ? Reklam saçma.Ama proje güzel.Paylaşmayı Seven Parmak Kaldırsın.Sonuna kadar destek veriyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder